Tip Utubering 2016 @ Letňany

Původní záměr Youtube byl, aby se uživatelé nahrávali pomocí webových kamer a sdělovali lidem, cokoliv je napadne. Od té doby Youtubering nabral na síle a stal se fenoménem.

Díky stále se zrychlujícímu uploadu začali uživatelé nahrávat hudbu, scény z filmů, další obsah třetích stran a poměr uživatelů vytvářejících vlastní obsah klesal. Youtube se pořádně změnil až ve chvíli, kdy ho zakoupil technologický gigant Google a v tu dobu začal ten pravý byznys. Mechanika odměňování penězi za počet zhlédnutí, počet odběratelů, možnost inzerce reklamy nebo virální videa, už tehdy bylo jasné, že se Youtube stává mladším bratrem televizního vysílání a s vysíláním přicházejí také první Youtube celebrity.

Největší Youtuber celosvětové Youtube scény je bezesporu Švéd s přezdívkou PewDiePie s počtem 43 224 141 odběratelů. Když k tomu připočteme měření věku diváků, jejich zájmy a podobné statistiky, je Youtube pro marketéry zlatý důl.

Proč je fenomén youtuberingu tak populární? Důvodů je několik, ať už je to dostupnost média - Youtube má každý, sami si můžete určit, kdy se na svůj oblíbený pořad budete dívat a když se přidáte k odběratelům, budete mít všechny novinky z první ruky. Nicméně ten nejvýznamnější prvek, který může za masovou oblíbenost Youtuberů, je jejich upřímnost a autenticita. Na rozdíl od televize si na Youtube diváci sami vyberou, kdo bude jejich oblíbenec. Youtubeři nesledují předem daný scénář, ale sdílejí své životy, příběhy, zážitky, názory nebo například hrají hry.

Na Youtube je product placement velmi nenásilně podaný - není náhoda, že Jirka Král má plnou lednici čokolády Milka nebo že Martin Rota aka Naprosto retardovaný popíjí energetické nápoje značky Shock. Nicméně, kdyby Youtuber propagoval důchodové připojištění, fanoušci si toho všimnou, protože ho prostě znají a vědí, že to prostě není on.

Moje generace měla za idol například Terezu Pergnerovou v populárním pořadu Eso, šlo ale stále o někoho, kdo k nám promlouval skrze obrazovky a byl nám absolutně vzdálený, nedotknutelný. Youtubery můžete sledovat na online streamech, sledovat každý jejich krok na Facebooku nebo Instagramu, Youtuber vám může odpovědět nebo lajknout váš komentář. Taková interakce mezi celebritou a fanouškem před "pár" lety možná nebyla a dodává tomu všemu úplně jiný rozměr.

Druhým rokem se pořádá Utubering, kde čeští Youtubeři vystoupí z virtuálního prostoru a jejich fanoušci se s nimi mohou potkat naživo. Minulý rok byla návštěvnost skoro 20 000 lidí a už teď je jasné, že letos bude návštěvnost vyšší. Takže jestli máte mladší sourozence nebo chcete tento fenomén vidět naživo a přiblížit se idolům generace Z, přijďte 29. dubna do Letňan nebo 6. května do Brna.
ČTĚTE DÁL: